Missen...

9 februari 2013 - Calgary, Canada

Na 3 weken zit ons avontuur er zo goed als op. We zijn aan het survivallen op het vliegveld voor ongeveer 9 uur. Een hele klus maar dus tijd genoeg om hier eens een mooi verhaal van te maken….

De afgelopen weken zijn omgevlogen. We hebben een ontzettend leuke tijd gehad. We hadden op meer sneeuw gehoopt en ook wel een beetje gerekend maar het mocht niet zo zijn. Elkaar zijn we niet zat geworden. Het was toch onze eerste echte vakantie samen maar dat is super gelopen. Deze blog gaat over de dingen die we (niet) gaan missen na onze vakantie. We hebben van beide een aardig rijtje maar de positieve dingen overheersen toch echt deze trip!

Elkaar

Na drie weken gaan we elkaar wel missen. Veel contact gehad met anderen maar je was toch altijd op elkaar aangewezen. En deze trip ga ik nooit vergeten. Toptijd gehad samen! Awesome!!

Bergen en sneeuw

Ondanks dat we op nog meer sneeuw gehoopt hadden hebben we voldoende sneeuw gezien. Bijna elke dag weer die mooie bergen op om in de sneeuw te spelen. En wat zijn die bergen toch mooi!!

Vriendelijke mensen

De mensen in Canada zijn echt ontzettend vriendelijk. Vooral in de skiresorts. In elke gondel , stoeltjeslift, heli of cat. Altijd wilden iedereen alles van elkaar weten. Het verhaal van de camper en onze rondrit kunnen we onderhand wel dromen ;-) Ook de campingeigenaar in Revelstoke wilde je echt overal mee helpen en had fantastische tips.

Grote verhalen

De mensen waren ontzettend vriendelijk maar de verhalen waren wel altijd groots. We hadden het idee dat er redelijk wat overdreven werd ;-)

Hottub

Nadat we in Revelstoke de hottub ontdekt hebben zijn we er bijna verslaafd aan geraakt. Bijna elke dag belanden we na het skieen weer in de hottub. Bij de hottub was dan ook een sauna of een stoombad. Heerlijk ontspannen. Vaak wel 2 uur verbleven. Nick zwom zelfs af en toe nog een baantje.

Mannen met baarden

Vooral in de hottubs kwamen de echte locals ook uithijgen van een lange zware dag. Hier viel ik redelijk uit de toon. Alle mannen hadden een baard. Nick daarentegen paste er goed tussen want die heeft zich al vier weken niet geschoren…

Hamburgers

Nick gaat de hamburgers erg missen. We hebben zojuist ff geteld maar het zijn er 21 geworden. We bakten ze soms zelfs maar ook de Mac had een goede aan ons. Dus elke dag minimaal 1. Wat een leven!

Rijden in de camper

Het rijden in de camper is echt supercool. Vooral de mooie wegen in de Rocky Mountains. We hebben bijna altijd overdag gereden dus volop van het uitzicht kunnen genieten. Soms reed je op een weg meer dan een half uur zonder ook maar iemand tegen te komen. Zelfs geen tegenligger!

Verblijven in de camper

Het verblijven in de camper is heel goed bevallen. ’s Nachts was het eerder te warm dan te koud.

Series kijken

Vaak kijken we ’s avonds naar (onze eigen) series. Lekker de dag afsluiten door een beetje te chillen.

Haar doen en scheren

Mijn haar heb ik pas gedaan toen we terug naar het vliegveld gingen. Scheren maar 2 keer. Beide dingen zijn voor mij best uitzonderlijk maar wel lekker om zo te leven ;-)

Stilte

Het was prachtig om buiten te lopen hier en gewoon helemaal niets te horen. Eigenlijk heel normaal maar toch ontzettend bijzonder. Probeer het thuis maar eens en het lukt je niet….

Zoeken naar een wifi connectie

We blijken toch wel een beetje internet verslaafd. Al is het alleen maar om jullie op de hoogte te houden. Dus op elke campground, restaurant of ander plaats werd direct het wifi signaal gezocht

Onze website bijhouden

Het heeft best wel wat tijd gekost maar het was ontzettend leuk om onze website bij te houden. Zo werd de dag vaak nog een keer herbeleefd. Ook geleerd hoe we filmpjes moeten editten. Dit kostte vooral in het begin best wel wat tijd. We hopen dat jullie van beide genoten hebben!

Nu zijn er ook een aantal dingen die we absoluut niet gaan missen. Hieronder heb ik deze kort weergegeven…..

Zoeken naar spullen in de camper

Elke dag was t weer zoeken naar bepaalde dingen. De camper heeft ontzettend veel kastjes en deurtjes. Gelukkig wist Nick vaak waar ik mijn spullen had gelaten ;-)

Engels spreken

Engels is nu niet bepaald onze moedertaal. Met Nederlands hebben we vaak al moeite genoeg. Vooral na de cat en heli dagen begonnen we echter zelfs in het engels te denken. Wel complimenten gehad over hoe gaat we ons verstaan konden maken.

Zitten in de camper

De stoel en de bank waren dramatisch. Elke dag een paar uur op een kloteplek zitten. Beide hebben we goed last van onze rug gekregen.

Dezelfde kleren

3 weken kleding meenemen is lastig als je maar 1 koffer hebt waar ook je skikleding in moet. Dus vaak dezelfde kleren aan. En als je op een gegeven moment jezelf echt gaat ruiken weet je dat t mis is ;-)

Campground zonder wc

We hebben een keer een campground gehad zonder wc. Dat is best vervelend als je al de hele dag het gevoel hebt dat je moet schijten……

De scheten

Samen konden we tot grote hoogte komen. En hoe verder de weken vorderde hoe rotter we werden….

Vroeg opstaan

Het was vakantie maar toch moesten we regelmatig vroeg opstaan. Met jetlag is dat geen probleem maar toen we die kwijt waren was t af en toe wel lastig…

Jetlag

De eerste dagen hebben we goed last gehad van de jetlag. Voor beide was het de 1e keer dat we hier echt mee te maken hadden. We moesten de eerste dagen lang wakker blijven. We hadden echter bijna geen bagage en dus ook geen reisstekker. We hadden niets om wakker te blijven. Wat was dat vervelend!

Dure skipassen

Elke skipas was hier duur. Vaak $ 90 per stuk voor slechts 1 dag. Hier loop je echt op leeg. Dat terwijl er dan maar een paar liftjes zijn.

Camperverhaal 100 keer vertellen

Elke dag wilde iedereen van alles van je weten. We vertelden het vaak meerdere keren per dag. Op een gegeven moment voelde je jezelf net een bandje op repeat ;-)

Slechte wegen

De wegen in Canada zijn over het algemeen niet best. Vooral in de bergen. Veel ijs langs de wegen en gaten in de weg. Zeker als je het vergelijkt met Nederland.

Australische voordringers

Met de laatste dag catskieen was er ook een australische dame. Zij nam echt elke keer direct de eerste run na de gids. Zij had dus altijd de mooiste lijnen. Ze is hier ook op aangesproken maar ze bleef het doen. Iedereen werd er gek  van. Vaak dus maar gelijk met  haar weg en het gas erop in het begin dan was je haar voorbij ;-)

Prijzen zonder taks

Bijna alle prijzen zijn hier zonder belasting. Dus bij het afrekenen kreeg je nog een verrassing van 12%.

Wachten op het vliegveld

We zitten nu 9 uur te wachten voordat ons vliegtuig vertrekt. Dan 8 uur vliegen. 2 uur wachten en nogmaals een uur vliegen. En nu maar hopen dat we geen vertraging hebben. Pffffff……

Alles is laag

Alles zit hier laag afgesteld. Elke wasbak, douche of whatever, ze denken dat we 20 cm kleiner zijn. Altijd bukken en we hadden al last van onze tere rugjes…

Zakdoekjes

Ik heb tot nu toe bijna 25 pakjes zakdoekjes verbruikt. Dat terwijl ik mijn neus vaak wel meerdere keren in doekje probeer te snuiten. Ben ook een week niet lekker geweest. Dat vrat energie. Blij als ik weer thuis ben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl