Lets pray for powder......

5 februari 2013 - Fernie, Canada

Gisteren een dagje niets gepost. We werden wakker om 10 want we hadden eerst uitgeslapen. Naar buiten kijkend en bleek dat de zon scheen. Tof denken jullie, wij zien dan geen kansen voor sneeuw. En sneeuw hebben ze hier hard nodig was ons al verteld door de mevrouw vd campground. Besloten om maar eens een daagje de $  90,- pp (voor skipas) in onze zak te houden en een daagje te lamballen. Beetje series gekeken en niets bijzonders gedaan en na de spareribs lekker naar bed gegaan.

Vanmorgen sneeuwde het heel lichtjes. De berg zag er bewolkt uit dus we hadden hoop op een beetje sneeuw. Misschien had het wel de hele nacht gesneeuwd…..Dat bleek niet het geval te zijn maar boven het viel mee. Zo ons de hele dag prima vermaakt. Fernie lijkt (samen met Lake Louise) het meest op de Alpen. Wat eetgelegenheden, winkels en zelfs een apres ski barretje. Na het boarden ons ritueel weer gevolgd door snel naar het zwembad te gaan om te gaan chillen.

We missen thuis beide best wel een beetje ondertussen. 3 weken is best lang. Hoe doen die backpackers dat toch…. ;-) Zeker nu de condities niet super meer zijn. In Europa worden de alpen platgegooid met verse sneeuw. Dat is af en toe slikken best slikken, zijn we daar zo ver voor weggegaan…. Ook beginnen onze lichamen af en toe te protesteren tegen het eten hier (lees, we stinken soms best wel en dat komt niet omdat we niet douchen…) Nick schijnt zelfs de lekkere hollandse pot van zijn moeder te missen ;-) “Earrepels met groente en een lekker zwart cordonbleugie”.

We kijken erg vooruit naar het catskieen van donderdag.  Dit is het alternatief voor heliskieen. We worden hierbij de hele dag omhoog gereden door een “cat” (een soort pistebully met plaats voor 10/12 personen). Hiermee gaan we een stuk of 10 runs maken. Minder indrukwekkend als met een heli verplaatst worden maar qua sneeuwmeters moeten dit er meer zijn. Laat het dus maar snel donderdag zijn!

1. Janneke:
    6 februari 2013
    dat is toch fijn om te horen nick en ja zelfs hier vanmorgen weer sneeuw.
  2. Els:
    6 februari 2013
    Wel sneeuw hier, maar dat was vanmiddag al weer weg, gelukkig! Hoop voor jullie op een paar mooie laatste sneeuwvolle dagen om te skiën en te boarden.