Domper...

3 februari 2013 - Fernie, Canada

Vanmorgen vroeg opgestaan om Whitewater (bij Nelson) te verkennen. De dame van de camping had ons al gewaarschuwd dat er normaal veel meer sneeuw lag maar dat het misschien op de berg anders kon zijn. Rond half 9 stonden we al de piste. Dat lukt ons niet elke morgen ;-)Dit skigebied ademt wel echt puur skieen. Geen commerciële bedrijven op of aan de piste maar een grote kantine met iets te eten/drinken, infobalie voor skipas en nog wat wc’s etc. Voor de rest alleen maar parkeerplaats en pistes.

Helaas was er echt al dagen geen verse sneeuw meer gevallen. We hebben dus 3 runs gemaakt en hebben toen maar weer ingepakt. Ook nog geinformeerd naar Red Mountain (Rossland) maar  hier waren de condities hetzelfde. Besloten om hier maar niet heen te gaan. We konden er al geen camping vinden dus we zaten om 9:45 uur alweer in de camper op weg naar Fernie. Niet geheel onverwachts maar wel 150 dollar lichter…. Wat een domper….. ;-(

De reis naar Fernie was niet zo indrukwekkend als de eerdere reizen. Veel reguliere snelwegen gehad alhoewel het hier nooit echt verveeld als je aan het rijden bent. Het is vrij intensief om hier te rijden. De wegen zijn hier vrij slecht door sneeuwval. Overal gaten en hobbels , veel sturen en aan de zijkant vd weg ligt standaard ijs dus blijft opletten geblazen. Wel was het super om net voor Fernie een paar berggeiten gezien te hebben! Ff in de ankers ondanks dat er een vrachtwagen achter je zit. Super om te zien en de berg op te zien springen!

Na in Fernie aangekomen te zijn snel de camping geboekt. Daarna ff naar het zwembad. Helaas was dit minder dan dat we in Revelstoke al een beetje gewend waren. Het uitzicht uit de hottub was echter wel super. Zal daar binnenkort nog ff een foto van schieten. Je kijkt daar namelijk uit de hottub op een paar grote bergen uit. Daarna ff spareribs gegeten. De hamburgers enzo  worden we hier ook wel zat. Nu de weersverwachtingen aan het checken en dan maar weer gaan slapen. De weersverwachtingen zijn onvoorspelbaar hier. Er schijnt wat sneeuw in de lucht te zitten maar veel lijkt het nog niet. We hopen toch nog steeds op een echte dump hier!