Great Value

23 januari 2013 - Lake Louise, Canada

Onze eerste dagen hier in Canada zijn zwaar ;-). We hebben beiden nogal last van het tijdsverschil van 8 uur. Ook het gedoe met de bagage vreet energie. We missen hierdoor bijvoorbeeld onze reisadapters etc dus stroom hebben we ook niet. Ik had niet gedacht dat we zo afhankelijk waren van stroom (lees onze laptops) Gelukkig kunnen we onze telefoons opladen via een sigaretten usb aansteker (of zoiets). En dat was zeker nodig want ik heb denk al 2 uur aan de lijn gehangen met British Airways. Ze zijn daar ontzettend aardig maar ik word ze wel echt spuugzat!

Na de eerste nacht (om 6 uur klaar wakker terwijl je het gevoel had een gat in de dag geslapen te hebben) hebben we in de loop vd ochtend de camper gehaald. Na een zeer korte briefing konden we hem meenemen. De camper is ruim en rijd prima. Het is jammer van de afzichtelijke plaatjes op de zijkant maar je kunt niet alles hebben ;-) Beide hebben we een eigen bed en ook de kachel werkt prima. Vannacht hadden we beide onze slaapzak nog niet (zat in ontbrekende bagage)en het gewoon lekker warm gehad. Na het oppikken van de camper zijn we naar een grote wallmart gereden. Ik heb nog nooit zo’n grote supermarkt gezien. De franse intermaches zijn groot maar vergeleken hierbij slechts een simpele kruidenier op de hoek ;-). Mensen kwamen van heinde en ver naar deze supermarkt vertelde een vrouw ons in de supermarkt. Hier was alles goedkoop vertelde ze met een grote glimlach. In deze supermarkt hebben we ons nieuw huismerk gevonden. Great Value! Bijna al onze producten komen uit deze lijn.  Bij het afrekenen van onze boodschappen vonden wij het goedkoop nog wel meevallen. We waren bijna $ 250 dollar kwijt voor een karretje. Maar ja, wat weten wij ervan? Boodschappen doen we in NL ook eigenlijk nooit. Na deze boodschappen zijn we doorgereden naar Lake Louise. Een supermooie tocht om te rijden. Wat een bergen en uitzicht! Hierna hebben we overnacht op een campground in Lake Louise.

De volgende morgen weer vroeg wakker natuurlijk. Nick al vanaf 5 uur zelfs. Om 8 uur maar naar het meer van Lake Louise gegaan. Een ontzettende mooie omgeving met een groot meer en daarachter hele mooie bergen. Ook waren  hier hele mooie ijssculpturen gemaakt. Supermooi!

Daarna gewacht op onze skitassen. Deze werden al wel gebracht. Mijn koffer is nog steeds spoorloos. Hopelijk morgen krijg ik iets te horen. Gek word ik er van. Gelukkig had Nick een 2e skibroek(sjoukie bedankt!) bij zich zodat we ons in de loop van de ochtend bij het Lake Louise ski park konden melden. Hier aangekomen moesten we voor een skipas $ 83 dollar betalen. Dit was excl belasting en ook nog eens per persoon. Toch ff slikken ;-) Het skigebied viel eigenlijk erg tegen. Vooral als je het afzet tegen de prijs. Als er verse sneeuw gevallen zou zijn had het echt een supergebied geweest maar nu waren de pistes allemaal ijzig en afgetrapt. Naast de pistes was niets te beleven omdat het al een paar dagen niet gesneeuwd heeft. Niet echt great value dus maar er komen zeker betere dagen. Onze trip duurt nog lang!

1. Tonnie schouten:
    24 januari 2013
    He jongens dat Ziet er top uit de camper ben er helemaal verlieft op Ik zou Zo zeggen ga enorm genieten
  2. Ellen:
    24 januari 2013
    Wat een verhaal zeg. Klote van die koffer!
    Hoop dat je hem nu eindelijk eens terug hebt en dan volop genieten!
    Veel plezier jongens, en hou alles heel!
    Liefs Ellen.
  3. Wilma Korts:
    24 januari 2013
    Oh ja Nick....was nog wat vergeten te vertellen.....Canada is errrg duur!! Dusss
    Ik hoop voor jullie dat de 'champagne-sneeuw' nog gaat vallen. Moet haast wel. Verwacht idd geen Oostenrijkse taferelen op de piste's....want die zijn er niet echt. Vaak een grote tent onderaan de piste en daar moet je het mee doen, maarja...daar komen jullie natuurlijk ook niet voor ;-)